Ge-Baek Hosin Sool

Taekwon-Do ITF School

Home page > Media > Články > Článek

Poděkování za spolupráci škole TKD ITF GE-BAEK HOSIN SOOL

25. 10. 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA pro žáky se specifickými poruchami chování

Na Zlíchově 19 152 00 Praha 5

V Praze dne 25.10 2011

Věc: Poděkování za spolupráci škole TKD lTF GE-BAEK HOSIN SOOL

Vážení,

dovolte nám, abychom touto cestou poděkovali, za spolupráci při zajištění výuky Taekwon-do pro žáky naší školy. Velmi děkujeme a oceňujeme osobní nasazení především pana Martina Zámečníka, ale také ostatních trenérů jeho školy.

Ve školním roce 2010/2011 realizovala škola ve spolupráci s panem Martinem Zámečníkem, trenérem školy TKD lTF GE-BAEK HOSIN SOOL zařazení bojového umění Taekwon-do do výuky tělesné výchovy. Vřazení Taekwon-do předcházel souhlas rodičů.

Důvody, které nás k této myšlence vedly lze shrnout do následujících bodů:

  • Filozofie a zásady Taekwon-do předávané žákům na trénincích plně korespondují se specifickým zaměřením školy. Škola je výrazně zaměřena na rozvoj a formování sociálních dovedností, zejména rozvoje zdravého sebevědomí, respektu k ostatním a strategií zvládání emocionálně náročných situací.
  • Žáci jsou vedeni k uvědomování si své fyzické síly, což je předpokladem k tomu, aby si ji nepotřebovali "dokazovat". Zároveň si žáci jsou vědomi svých dovedností navzájem, což eliminuje riziko vzniku potyček a šarvátek zaměřených právě na poměřování sil.
  • Zvládání jednotlivých prvků a sestav se pozitivně promítá do budování sebedůvěry a pozitivního obrazu o sobě samém u dětí s nízkým sebevědomím - u těch, které za běžných okolností stojí na okraji kolektivu, a které jsou vnímány jako outsideři. Cílem je, aby si děti více věřili. Jen člověk se zdravou sebedůvěrou je odolný proti rizikovému chování provázejícímu sociálně patologickými jevy.
  • Posilování vůle pro překonávání překážek, což se pozitivně promítá do výuky.
  • Všestranný rozvoj motorických a koordinačních schopností. Vědomá práce s procesy napnutí síly, koncentrace a uvolnění spojené s nácvikem správného dýchání.
  • Posílení prosociálního chování u žáků s poruchami autistického spektra a to činnostmi, které jim vyhovujíjí z podstaty poruchy nejvíce - jasně strukturovanými opakujícími se pohyby, tedy výukou sestav.

Výuka byla od počátku koncipována tak, že bude probíhat ve všech třídách 1. stupně v pravidelném režimu 1 hodina výuky týdně. Trénink v hodinách byl doplněn o nabídku nepovinné rozvíjející aktivity v odpoledních hodinách. S radostí konstatujeme, že do odpolední aktivity se zapojilo 20 žáků.

Jako velmi významný moment hodnotíme fakt, že se skupinka žáků zúčastnila 2 soustředění, na kterých žáci skládali zkoušky. Pro jejich osobnostní rozvoj jsou velmi cenné i zkušenosti s fungováním mimo známé prostředí, bez rodičů či pedagogů. Tuto zkušenost by bez Taekwon-do neměli možnost zažít, neboť se jedná o žáky, kteří díky projevům diagnostikované poruchy nejezdí na tábory a podobné akce.

Po roce implementace Taekwon-do do výuky na 1. stupni můžeme sledovat u žáků následující výsledky:

  • Nebyl zaznamenán jediný incident během výuky Taekwon-do. Nezvýšila se agresivita žáků, naoapak se vytvořil prostor pro cílené ovtivňování agresivním projevů.
  • Snížila se fyzická agresivita žáků během celého vyučování. Žáci si lépe uvědomují dopady svého chování - tedy i fyzické agrese. Nemají potřebu si dokazovat, kdo je silnějšÍ a dovolovat si na slabší. Během tréninků poznají schopnosti a dovednosti své, ale i ostatních.
  • Rodiče i pedagogové pozitivně přijímají možnost všestranného rozvoje svých dětí ve smyslu uvědomování si následků používání fozické síly.
  • Zlepšila se koncentrace a soustředěnost při plnění úkolů v rámci vyučování.
  • Účast na kroužku Taekwon-do je pro žáky silnou motivací.

Svým osobním nasazením se pan Zámečník zasadil o to, že již tři koleglyně z učitelského sboru pravidelně cvičí Taekwon-do a jsou tak vzory pro své žáky.

Závěrem si dovolíme vyjádřit přání, že naše spolupráce bude i nadále tak úspěšná. V příloze zasíláme ilustrativní foto.

S přátelsloým pozdravem

Mgr. Veroníka Boďová
zástupkyně pro 1. Stupeň

PhDr. Helena Hainová
ředitelka školy

 

autor: Mgr. Veroníka Boďová